do it yourself

26 april 2013

Strandparasolstrepen


Dit was een overgeërfd setje van bloes en rok. De bloes had grote knopen achteraan en de rok een uiterst smalle ceintuur.
Aangezien ik meer van jurken hou heb ik beide aan mekaar gezet - simpel.



De borstnepen moesten wel eerst verplaatst (iets moeilijker) en de mouwtjes waren ook te eng. Daar heb ik gewoon het mouwnaadje opengetornd.

De achterkant is iets minder gelukt. Dat komt doordat ik te lui was om de twee panden van het lijfje ordentelijk aan mekaar te zetten (het is toch maar een oud ding, nietwaar). Dus heb ik het pand van de knopen gewoon over dat van de knoopsgaten gestikt.



En dat rare teken daar op de rug? Tja, daar zat een gat waar een knoop gestaan had. Blijkbaar had al voor mij iemand geprobeerd zich in het ding te wurmen... Dat gat viel niet te camoufleren, dus heb ik van de afgehaalde ceintuur een soortement van bloem geknutseld en die erop genaaid.
De achterkant onthult ook dat het ding eigenlijk te wijd is - maar ach, dat is een zwak van mij, wijde en lange rokken, zullen we maar zeggen. Misschien doe ik er nog ooit iets aan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten